סיפורים טובים קורים לאנשים שיודעים לספר אותם

עצות למספרים

ספרו סיפור עם התחלה - אמצע - וסוף. חפשו התחלה מרתקת וסוף עם מסר

?תזהו את הנושא של הסיפור - על מה הסיפור

!תרתקו את הקהל

התחילו עם עוגן שירתק את הקהל והמשיכו לספק פרטים שיפעילו את כל החושים של הקהל : הקהל  שלך חייב להרגיש, לראות,  לשמוע ולהריח את הסיפור. קהל מעורב זה קהל מזדהה שמתחבר אליך המספר

צרו מתח

השתמשו בשקט, פאוזות, שנו את קצב וטון הדיבור תוך כדי הסיפור

הפיחו חיים בדמויות שלכם                                                                                                                               הסיפורים המוצלחים ביותר מכילים דמויות עגולות שקל לזהות ולהזדהות עמם ובה בעת כדאי להעניק לדמויות תכונות אופי בולטות ויוצאות מן הכלל. זכרו לדמויות שלכם היכולת לגרום לקהל לצחוק, לבכות או לשמוח

לא לספר על...אלה לתאר את                                                                                                            

DONT TELL - SHOW

מ.ש.י - משהו שתמיד יזכרו                                                                                                                                                אירוע דרמטי ומשמעותי בסיפור שהקהל יזכור וידבר עליו הרבה זמן אחרי סיום הסיפור. רגע של דרמטיזציה, תיאור

פרובוקוטיבי ,נתון/סטטיסטיקה שיזעזע

לדוגמה: ביל גייטס השתמש במשהו שתמיד יזכרו בשיחת טד כשדיבר על הצורך בהגדלת ההשקעה הכספית במיגור מחלת המלריה. הוא סיפק נתונים סטטיסטיים כדי להוכיח עד כמה חמורה הבעיה ולאחר מכן הדהים את הקהל על ידי פתיחת צנצנת מלאה ביתושים - ובשחרורם הכריז שאין שום סיבה שרק אנשים עניים יחוו את חווית המלריה

חפשו משמעות בסיומת הסיפור                                                                                                                              כדאי להשאיר מסר או מוסר השכל או הבנה אוניברסלית לקהל ועם זאת לספק לדמות הבנה, או פיסת חכמה ששינה את מהלך חייה

סיפור טוב יכול להיות סיפור קטן, פיסת חיים. אין צורך לחפש דרמות ענקיות

צחקו על עצמכם ולא על אחרים

תהיו עצמכם! - שמרו על אותנטיות והשאירו את המסכות בבית

ככל שתשמיטו את הטפל מסיפוריכם כך תדגישו את העיקר הנרי גרין

     מבצע "הבאתם מספר" - הרווחתם כרטיס חינם לאירוע!
 רק ליידע אותנו מראש
  • Facebook
  • YouTube